Kompetencecenter (KC)

Skelgårdsskolens kompetencecenter (KC) arbejder tæt på praksis og skal tage initiativ til at deltage i forebyggende, foregribende og indgribende indsatser i klasser eller børnegrupper, eksempelvis via vejledning, co-teaching eller aktionslæring, så lærer/pædagogteamet kompetencer opbygges i egen praksis. Derudover skal KC arbejde systematisk med inddragelse af børneperspektiver og have et særligt blik på løbende at holde forældre orienteret om indsateser omkring deres barn. Tovholder på barnet udarbejder handleplaner, som der følges op på.

Skelgårdsskolens kompetencecenter (KC) ledes af skolelederen og har følgende medarbejder tilknyttet hvoraf nogle er faste deltagere ad hoc. ALT-koordinator, specialpædagogisk konsulent, psykolog fra PPR distrikt Skelgård, forebyggende socialrådgiver, AKT-lærere, medarbejdere på SFO og klub, sundhedsplejerske, SSP, Ungecenterets uddannelsesvejleder samt faglige vejledere.