Idræt

Retningslinjer for idræt på Skelgårdsskolen

Udendørssæsonen går som grundregel fra efter påskeferien til efterårsferien (uge 42), men kan forlænges eller forkortes af lærerne ud fra vejret.

•   Alle deltagende elever klæder om til idrætstøj og hensigtsmæssigt fodtøj. Hvis elever en sjælden gang glemmer tøj, er det op til læreren at vurdere, om eleven kan deltage i  undervisningen alligevel. I udskolingen kan eleverne blive sendt hjem efter tøjet, hvis det er muligt.

•  Alle smykker/løse genstande skal tages af før idrætstimen. Vælger en elev at beholde øreringe på, skal disse beskyttes med plaster. Eleven medbringer selv plaster. Langt hår skal sættes op med elastik.
  • Glemt tøj/håndklæde registreres, og efter aftale i teamet gives der besked til hjemmet eller klasselæreren.
  • Har en elev glemt sko i indesæsonen deltager eleven på bare tæer. (INGEN STRØMPESOKKER)
  • Alle elever bader efter idræt. Dette gælder også de elever, der har idræt i ydertimerne. I udskoling kan badningen enten foregå på skolen eller derhjemme. Hvis eleven bader  derhjemme forudsættes det, at han/hun efterfølgende møder til undervisningen til tiden.
  • Har en elev fodvorter deltager/bader eleven på lige fod med øvrige, såfremt fodvorten er i behandling. Hvis der ikke er iværksat behandling bader eleven med sok eller pose på.
  • Hvis en pige har menstruation kan hun få lov til at bade 5 min. før de øvrige piger eller vaske sig på toilettet. Det er læreren der afgør, hvilken mulighed der benyttes.
  • Skal eleven fritages fra undervisningen, skal det meddeles skriftligt via forældreintra senest dagen før eller på dagen via kontaktbog. I disse tilfælde skal eleven observere undervisningen. Læreren kan dog også give den pågældende elev opgaver som dommer, observatør eller andet.

Lisa Blinkenberg                           Anette Bekker Kjærgård
Skolebestyrelsesformand       Skoleleder

Skelgårdsskolen, 2019/2020

Retningslinjer idræt.pdf

Shape Created with Sketch.