Skelgårdsskolens SFO´er

Skelgårdsskolen har fire SFO´er tilknyttet skolen; Kongelundsvejen, Strandgården, Tømmerupvang og Skelgården.

Der er 379 indmeldte børn og 35 ansatte på Skolens SFO´er.  SFO´erne har et tæt samarbejde med Skelgårdsskolen, hvor pædagogerne er en integreret del af skolens årgangsteam. En stor del af den understøttende undervisning og faglige fordybelse varetages af pædagogerne. Vi bestræber os på at pædagogen, der er primær pædagog på den enkelte klasse også er en, der kender børnene fra SFO, og at det er den samme pædagog, der følger klassen.

Vi har et godt samarbejde med områdets børnehaver og klubber, der bidrager til at skiftet fra børnehave til SFO og fra SFO til Klub, bliver en god oplevelse for børn og forældre.

For os er det vigtigt, at børn oplever at blive set og hørt, og at de er selvstændige individer, der kan indgå i forpligtigende fællesskaber. Vi har en engageret personale gruppe, og vi arbejder til stadighed på den faglige udvikling.

Skelgårdsskolen